Рубрики
UKRAINE

«На території ритму»: Світ ловив мене.., а я ловив його

11 вересня, цієї суботи, у подільському барі HVLV відбудеться одноденна виставка колажниці Наталії Охман і фотографа Петра Чекаля, організована під патронажем Cutout Collage Festival. Як місто — «камертон ритму життя сучасної людини» — визначає мелодику наших життів? — Запрошують дізнатися «На території ритму».

Наталія Охман і Петро Чекаль обоє працюють із темами, які можна умовно об’єднати під формулюванням «соціальне і просторове орієнтування сучасної людини». Тому й роздуми про «предмет дослідження», обраний митцями для теперішнього спільного проєкту, органічно вбудовуються та продовжують ланцюжок їхніх повсякденних міркувань і творчих практик. Так для виставки «На території ритму» у HVLV колажниця і фотограф вирішили прослідкувати міські ритми, які день у день підхоплюють нас та підпорядковують своїм швидкостям. Ідею підтримав і Cutout Collage Festival, для якого психологічні аспекти людського існування є основним фокусом.

Пояснюючи власні задум і мотиви, митці залишають глядачеві кілька підказок — два теоретичних поняття двох відомих філософів: «присутність» Ганса Ульріха Ґумбрехта та «ритманаліз» Анрі Лефевра. І для тих, хто піде цими підказками, їхні роботи відкриються набагато повніше!

Звернувшись до ритманалізу Лефевра, бачимо наступне. Відправним пунктом для прочитання міст філософ «призначає» вікно — точку, що розташовується на відстані від клекітливого урабаністичноозначеного життя і з якої можна одночасно побачити різноспрямовані міські потоки, що генеруються розмаїттям діяльностей. Проте самого такого відстороненого погляду, наголошує Лефевр, недостатньо: його треба міксувати із досвідом перебування всередині. Й не просто перебування, а проживання, «відчування» себе у просторі, відносно предметів, що його наповнюють, — привіт «гумбрехтівська “присутність”».

Тим вікном, через яке пропонував визирати Анрі Лефевр, окрім прямого матеріального відповідника цьому слову, сьогодні цілком може бути також фотографія або колаж. Петро і Наталія ловлять і проявляють потоки міста, фіксуючи їхню ритміку. Тож глядач виставки опиняється перед галереєю вікон, які дозволяють глядіти місто з певної відстані. Проте водночас, стоячи перед роботами митців, той самий глядач перебуває у безпосередньо у місті, всередині його ритму, ритму HVLV — одного з найяскравіших і «найпульсуючих» у Києві. А комбінуючи погляд зсередини та погляд з відстані, можна отримати можливість зістикувати місто у всій його хаотичності й сповна його зрозуміти. За цим і варто відправитись 11 вересня «на територію ритму»!

  • Відкриття: 11 вересня
  • Бар Хвильовий (HVLV) (вул. Верхній Вал, 18)
  • Вхід на виставку — вільний
  • Тривалість виставки: 11 вересня (з 16.00 до 20.00)

Петро Чекаль — вуличний фотограф з Харкова, культуролог, музикант. Петро займається фотографією близько 7 років, з яких останній рік — винятково вуличною. Написав наукову працю, присвячену проблематиці останньої — «Патерни бачення у стріт-фотографії».

Наталія Охман — мисткиня-колажниця з Києва. Колажними практиками почала активно займатися на початку 2020 року, приділяючи особливу увагу темі взаємостосунків людини та навколишнього світу. Фіналістка фестивалю актуального мистецтва Mykolaiv ART Week (2021), Cutout Collage Festival (2021), резидентка Cutout Collage Studio.

Cutout Collage Festival — перший в Україні фестиваль сучасного колажу, заснований у 2020 році Катею Ситою, Аннет Сагаль та Ольгою Ситою. Його метою стало утвердити колаж як окремий напрямок у мистецтві й стимулювати його розвиток через обмін ідеями між практиками й практикинями колажу та суміжних мистецьких технік з усієї країни. Учасниками першої виставки стало понад 40 митців і мисткинь, 11 з яких — закордонні. Прагнучи постійного зростання і професійного вдосконалення, влітку 2021 року організаторки фестивалю заснували першу майстерню колажу Cutout Collage Studio, яка наразі вже налічує 9 постійних резидентів і резиденток.

Текст: Гавриленко Євгенія