Рубрики
UKRAINE

Галерея Лавра запроваджує новий формат арт-вечорів

Галерея Лавра запроваджує новий формат арт-вечорів, який об’єднує декілька мистецьких презентацій в рамках одного вечора. 3 жовтня на території муніципальної галереї Лавра відбудеться ТРІАРТ evening.

SENSATION (Антон Поперняк, В’ячеслав та Олександр Притули)

Ідея проекту полягає в переосмисленні питань збереження планети та руйнівного впливу, який кожен з нас завдає сьогодні природі своїми необережними діями. Ми не помічаємо важливих речей, які губляться в перенасиченому інформацією просторі. Проект SENSATION демонструє естетично привабливі образи, які виступили символічними провідниками між неідеальним світом, який ми бачимо, та справжньою красою, якої не помічаємо.

«Останнім часом я все частіше звертаюся до теми навколишнього середовища. Тому, думаю, що не є випадковим моє звернення до теми квітів у проекті SENSATION. Я перетворив декілька місяців свого життя на спостережливу медитацію – я вивчав форму, пластику, колір. Результатом такого емоційного зречення та повного занурення у природне середовище стала моя нова серія картин. Квітка стала символом тендітної та ніжної природи. Головна мета проекту – заохотити глядача поринути в медитативне спостереження, аби розділити ідеї автора», — розповідає автор проекту Антон Поперняк

Експозицію доповнюють скульптури авторства В’ячеслава та Олександра Притул. Скульптура «Лав» уособлює в собі образ чистоти та свободи, вона подібна до чистого полотна, яка готова прийняти на себе життєвий досвід. ЇЇ головною особливістю є локальність та монументальність. Техніка виконання частково заснована на канонах створення класичних бюстів, частково є авторською. Скульптура  «Amanti» (італ. — коханці) – це жіноча та чоловіча фігури, які поєднані в єдину цільну форму, стаючи невід’ємною частиною одне одного. Відповідно до жанру круглої фігуративної скульптури, форма «працює» з будь-якого ракурсу.

FASHION. ICON (Даша Кандинська, В’ячеслав та Олександр Притули)

Ікони моди freak-стилю: Анна Пьяджо, Вів’єн Вествуд, Айріс Апфель, Леді Гага, Ізабелла Блоу та інші, зображені на картинах проекту FASHION. ICON з використанням іконографічного канону православної релігії. За ідеєю художниці, це Freak saints (потворні святі) – вони зображені в фото негативі, що передає суть клеріканства в релігії. Фото негатив веде на протилежний бік матеріального світу, в метафізику в візуальному її втіленні. «Лик» ікони апелює до поняття «особистість», що по суті є олюднення абстрактного обожнюваного образу. В деякій мірі образи модного глянцю дублюють цей принцип з точністю до навпаки. Ідеалізована образи fashion-індустрії тяжіють до знеособлення обожнюваного об’єкта. Людина без «лику», без особистості, лише порожня маска для поклоніння та обожнювання.

Експозицію доповнює скульптура «Carpe Diem», авторства В’ячеслава та Олександра Притул. Робота уособлює в собі образ, наповнений думками: не завжди чистими, проте і не завжди черствими. Робота рефлексує на глядача – кожен бачить в ній особистий досвід та себе самого. В той же час робота піднімає тему розмиття меж між чорним та білим – людство приходить до усвідомлення того, що жити стає все важче, а вчинки та рішення стають досить відносними. Скульптуру «Carpe Diem» створено спільно з колективом білоруських художників KUSOK.

COLOR SIDE (Костянтин Роготченко)

Костянтин Роготченко є одним із авторів хвилі нового національного мистецтва. Глибоко підсвідомо на рівні модерних архетипів у його творчості інтегровано авангардний живописний пласт національної культури. У своїй творчості він відходить від чіткості й площинності окреслених форм, притаманних авангарду початку ХХ століття, натомість вдало грає на палітрі сучасних синтетичних відтінків. Характерною рисою останніх робіт Костянтина Роготченка стає площинний формальний сюжет, поєднаний з об’ємною фактурою, що створює враження контрасту, протиріччя. Кожна з його робіт – це потужний філософський меседж із глибинним підтекстом та сильною емоційною напруженістю, де глядач може відчути щось особистісне, індивідуальне. Водночас як дизайнер, він проектує необхідну йому геометрію полотна з розміщенням колірних акцентів. Так формується його власний індивідуальний почерк, домінантою якого є лінія, що переходить з одного полотна на інше. Як зазначав Марк Ротко: «Кожна картина живе у сусідстві з іншими полотнами, які слугують для неї (в очах глядача) своєрідним продовженням».

  • Відкриття: 3 жовтня о 19:00 
  • Галерея мистецтв «Лавра», Miromova Foundation (провулок Лаврський, 9)
  • Вхід на виставку — вільний