Виставка переможниць та переможців відкритого конкурсу «MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024», благодійна виставка на підтримку бригади швидкого реагування НГУ “Рубіж”, перша персональна виставка Богдана Бучковського — зібрали для вас виставки, які варто відвідати в листопаді.
- Dymchuk Gallery
- Виставка 8-ми переможниць та переможців відкритого конкурсу «MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024»
- з 11.10.24 по 24.11.24
«MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024» — це відкритий конкурс, який був створений для українських фотографів і фотографок з усього світу, які працюють з медіумом фотографії не більше п’яти років.
На «MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024» було надіслано більше 500 заявок і більше 5000 фотографій від багатьох цікавих і потужних авторів та авторок, проживаючих в Україні та поза її межами. У цьому непростому рішенні для журі, було обрано 8 переможців та переможниць конкурсу: Олексій Чистотін, Ірина Кабиш, Айнур Сакішева, Оля Коваль, Георгій Іванченко, Регіна Буквич, Нурлана Удовенко, Вероніка Моль.
- Stedley Art Foundation
- Виставка Олександра Аксініна «Світи Олександра Аксініна»
- з 05.11.24 по 22.12.24
Олександр Аксінін (1949–1985) — український графік, інтелектуал, чия земна подорож обірвалася трагічно рано: у 35 років він загинув в авіатрощі. Проте світи, створені ним на папері, продовжують життя художника в інших вимірах — мистецтва, філософії й літератури.
Творчість Аксініна можна порівняти з мережею складних інтелектуальних взаємозв’язків, де кожен знак і символ є елементом уніфікованої системи, що охоплює культури, епохи й особисті досвіди. Екслібриси, які він створював, виходять далеко за межі класичного визначення цього жанру — це інтелектуальні ребуси, закодовані меседжі, розкрити які здатен лише глядач, готовий до філософського занурення. Твори художника переповнені інтертекстуальними алюзіями на світову літературу, міфологію і сакральні тексти, зокрема на «І-цзін», праці Карла Ясперса, «Алісу в Країні Чудес» Льюїса Керролла й «Мандри Гуллівера» Джонатана Свіфта. Це свідчить про його прагнення осмислити життя як складну, багатошарову екзистенціальну головоломку, де смисли повсякчас перетікають і зміщуються, залишаючи місце для нових тлумачень.
- Ya Gallery Kyiv
- Виставка Руслана Тремби «Моя кімната. Зі мною і без»
- з 17.10.24 по 15.12.24
Монохромним та нарочито пишним Трембу здебільшого бачить його глядач. Однак цього разу в двох залах імітованого особистого простору Руслана Тремби ми відкриємо художника у різних іпостасях.
Блискучим, з упізнаваними кольороблоками — в Кімнаті без нього. Саме таким до Руслана звик глядач. Та максимально відвертим — яким є художник насправді — в просторі Його кімнати, де немає місця несправжньому. Лише життєве, інтимне та тілесне. Саме таким є новий цикл його графічних еротичних робіт — про те, що багато хто з нас не готовий винести на публіку.
Головне питання, яке піднімає в експозиційних залах художник: якими є межі нашого сприйняття? Та яка з двох кімнат імпонує нам більше: відвертого наодинці з собою чи монохромного прийнятного для суспільства?
- Мистецький Арсенал
- Виставка Олени Турянської «Агапе. Абсолютна любов»
- з 24.10.24 по 02.02.25
Більшість робіт на виставці створені Оленою у 2023-2024 році. У п’яти залах Старого арсеналу художниця намагається говорити про новий досвід — страх, утому, втрати й травми, не забуваючи при цьому про памʼять, любов і життя.
Поняттям «агапе» давні греки позначали найвищу форму любові — безумовну та всеохопну. Саме про неї розповідає Олена, поєднуючи власну памʼять, спогади знайомих і переживання воєнного часу. Художниця намагається відповісти на питання: «Як не дати зникнути собі як людині під тиском трагічних обставин?»
- SPLAV
- Виставка «Усолоджуюючись шелестом чорного листя»
- з 31.10.24 по 01.12.24
“Усолоджуюючись шелестом чорного листя” — третя ітерація кураторського проєкту “беззвучно до глухоти”, що цього разу відбудеться в культурному просторі SPLAV.
До експозиції увійшли роботи 22 учасниць та учасників, а також одного колективу, об’єднані темою загибелі та оживання рослинного світу. Мовлячи про крихкість та стійкість, відсторонення та взаємодію, втрачене та набуте, експозиція пропонує поглянути пильніше на внутрішній стан кожного з нас. На виставці представлені живопис, графіка, фотографія та об’єкти.
Мета виставки — благодійний збір. Усі роботи можна буде придбати, а зібрані кошти йтимуть на придбання автомобіля для бойового підрозділу Бригади швидкого реагування НГУ “Рубіж”, в якому служить митець та куратор Олександр Лень.
- Інститут проблем сучасного мистецтва
- Проєкт «Формула витривалості»
- з 25.10.24
Якщо минулорічний проєкт «Концентрація волі» був присвячений висвітленню мотивації, яка спонукає долати перешкоди на шляху до свободи, то новий проєкт спрямований виявити, як українцям вдається триматися щодня та знаходити нові сили для продовження боротьби. Зважаючи на те, що війна триває вже понад 10 років, Україна має свою надихаючу історію адаптації суспільства в умовах війни.
Важливим у цьому сенсі є приклад людей, які не тільки швидко відновлюються від стресових ситуацій, а і можуть використати набутий досвід витривалості для самовдосконалення та розвитку. Дослідники таких здібностей назвали це феноменом резильєнтності, який загалом вивчається сьогодні не тільки в психології, але і в соціології, екології та навіть економіці. Резильєнтність може проявлятися у здатності адаптуватися до змін, знаходити нові ресурси для вирішення проблем, зберігати оптимізм і віру в краще майбутнє навіть у найскладніших умовах. На індивідуальному рівні ця якість допомагає людині зберігати психічне здоров’я, розвивати емоційну стійкість та знаходити способи відновлення після стресу або травми.
- M17 Contemporary Art Center
- Проєкт «Формула витривалості»
- з 31.10.24
Чи можна віднайти універсальну формулу внутрішньої сили, яка допомагає вистояти у важкі часи?
Для відповіді на це питання важливим є приклад людей, які не тільки швидко відновлюються від стресових ситуацій, а і можуть використати набутий досвід витривалості для самовдосконалення та розвитку. Дослідники таких здібностей назвали це феноменом резильєнтності, який загалом вивчається сьогодні не тільки в психології, але і в соціології, екології та навіть економіці. Цей феномен проявляється не тільки в здатності адаптуватися до змін, але й знаходити нові ресурси для вирішення проблем, зберігати оптимізм і віру в краще майбутнє навіть у найскладніших умовах.
На індивідуальному рівні ця якість допомагає людині зберігати психічне здоров’я, розвивати емоційну стійкість та знаходити способи відновлення після стресу або травми; на колективному рівні – зберегти єдність та прагнення до спільної високої мети.
- The Naked Room
- Виставка Марії Василенко «Місце, якого немає»
- з 01.11.24 по 11.12.24
Художниця пропонує нам прогулятися помисленим нею світом, де не існує звичного часопростору. Та пошукати в ньому те, що відбувається за завісою явищ. Василенко проживає потрясіння власним способом: міфологізує їх та перетворює на символи. Її світ — це проєкція свідомості, яка набуває тіла і починає діалог з навколишнім.
Художниця навчалася академічного станкового живопису та іконопису, але згодом вирішила відмовитися від класичного набору прийомів. Зрештою, на перетині роботи з кольором та формальними аспектами іконопису сформувалася її теперішня візуальна мова. Художниця використовує яєчну темперу — позачасовий, прозорий, ніби нематеріальний медіум. А за основу композиційних рішень бере притаманну іконі зворотну перспективу, яка за законами жанру поміщає умовну «точку сходження» не вдалині, а на місце споглядаючого.
- Bereznitsky Art Foundation
- Виставка Дмитра Доценка «Простір Невизначеності»
- з 01.11.24 по 12.11.24
Тема виставки резонує з кожним із нас, адже невизначеність сьогодні стала нашим постійним супутником, особливо в період важких випробувань війни. Яке майбутнє нас очікує? Про що думати і до чого прагнути в цей складний час? Ми живемо в стані безперервної тривоги, яка пронизує не лише наші будні, а й внутрішній світ, створюючи постійний тиск між тим, що відбувається навколо, і тим, що ми відчуваємо всередині.
Дмитро запрошує глядачів заглибитися в те, що ми зазвичай оминаємо – проміжний етап між початком і кінцем, де все здається хитким, а відповідей ще немає.
- Музей української діаспори
- Виставка сучасних українських мистців «Шість вимірів»
- з 31.10.24 по 01.12.24
Уявіть себе мандрівником, який подорожує крізь простір і час, матерію та ідеї. У кожному такому вимірі — унікальний світ, де форми, кольори та внутрішній світ художника переплітаються, створюючи нові реальності.
Шість вимірів – шість художників – шість унікальних всесвітів, зібраних під одним дахом. Чи готові ви винести з музейних стін в свою буденність шість призм їхнього творчого світосприйняття?
- White World
- Виставка Олександри Кришовської «Станція Звіринецька»
- з 31.10.24 по 17.11.24
На виставці «Станція Звіринецька» Олександра Кришовська поєднує два свої улюблені медіуми – паперову скульптуру та текстиль. Вони невпинно тягнуться одне до одного, нарешті зʼєднуючись у формі ослінчиків, на яких ми особливо любимо відпочивати на станціях метрополітену. Адже і наведення інтернаціональних мостів, і опіка над численними мешканцями звіринцю – справи не з легких.
Стійкість і монолітність скульптур «Станції Звіринецької» урівноважаться лагодою вишитих сорочок – сучасних інтерпретацій традиційного українського одягу. Поміщаючи в один простір стилізовані національні символи та екзотичних іноземців, авторка виставки міркує над питаннями культурної апропріації і політичного націоналізму.
- Галерея Артсвіт
- Виставка Богдана Бучковського «Павло попаси короову»
- з 24.10.24 по 11.01.25
Це перша персональна виставка митця. Експозиція зібрана з робіт, створених після початку повномасштабного вторгнення. Проєкт розповідає про шлях відновлення життєдіяльності та художньої практики Богдана, його пошуки нової візуальної мови.
Бучковський звертається до медитативних практик, приміром шиття, тим самим наголошує на важливості щоденної праці, своєрідному стоїцизмі, що буває непомітним у буденних справах. В творах митець прагнув підкреслити ручну роботу: вишивка, вибійка, колаж, вирізані елементи з дерева тощо. Серія «Павло попаси короову» виконана без ескізів, розповідає художник, все одразу компонувалося на чистому полотні.
- Prostir Lviv
- Виставка Олександра Бабака та Олександра Дяченко «TENDER GROUND»
- з 16.11.24 по 15.12.24
Дует митців не є випадковим, адже їхні творчі пошуки та тематичні інтереси перетинаються в дослідженні історичної антропології й топографічних особливостей українського ландшафту, що безпосередньо впливає на образність їхніх витончених, але водночас грандіозних робіт.
Їхній підхід до створення творів вирізняється неквапливістю та відсутністю миттєвої реакції на стрімкі зміни подій і настроїв. Це радше глибокий, зважений погляд на фундаментальні екзистенційні питання, що знаходиться у западині рівноваги та спокою.
- Довженко-Центр
- Виставка World Press Photo 2024
- з 24.10.24 по 17.11.24
Виставка World Press Photo 2024 – це 129 фотографій, які документують війну, протести, міграційні й кліматичні кризи та інші важливі події 2023 року. Фіналістів обирали з понад 61 тисячі робіт, надісланих 3851 учасником зі 130 країн світу. Усі фото — переможці регіональних конкурсів у номінаціях «Довгостроковий проєкт» та «Відкритий формат», а також дві спеціальні відзнаки.
Цьогорічними фіналістами європейського регіону стали дві серії з України — проєкт Йоганни Марії Фріц “Гребля Каховської ГЕС: повінь у зоні бойових дій”, зроблених під час евакуації цивільних під час повені, а також проєкт «Війна це особисте» української фотографки Юлії Кочетової, у якому переплітаються фотографічні зображення, поезія, відеокліпи та музика, завдяки чому авторка має змогу транслювати досвід війни через власний досвід.
- Goldens
- Виставка Нікіти Цоя «Антитези до видимих історій»
- з 23.10.24 по 15.11.24
Працюючи з категорією пам’яті, Нікіта Цой досліджує підсвідомі колективні біль, травми, страхи, що передаються від покоління до покоління. Він уважно дослухається до історій свідків подій минулих часів про колись пережите, визначаючи їх вплив на формування стереотипної міфологічної свідомості, і деконструює світоглядні норми-штампи, в які замуроване справжнє і складне людське «EGO».
Сюжети робіт художника на межі між реальністю та абсурдом («не зрозуміти мої живописні фантазії дуже складно — можливо, насправді легко», — жартує художник) торкаються найпотаємніших і найтемніших кутків людської підсвідомості, її подвійності, де «кожен із нас має свого двійника (допельгангера), для якого існує все те, від чого ми відмовляємося у повсякденному житті».
Фотографія на головній: фрагмент роботи Регіни Буквич з виставки 8-ми переможниць та переможців відкритого конкурсу «MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024» в Dymchuk Gallery.