Рубрики
TOP UKRAINE

15 цікавих виставок лютого

Розповідаємо про виставки, які варто відвідати в Києві, Львові, Одесі та Харкові.

  • Одеський художній музей
  • Виставка Павла Макова «MAPPA MUNDI»
  • з 24.01.22 по 02.04.22

У основі виставки — масштабний арт-об’єкт «MAPA MUNDI»: 3D-макет, що схематично відтворює обриси сучасної політичної мапи світу. У ньому детально передано кордони та положення країн світу, з однією різницею: у географії об’єкту території не є герметичними.

Усі стіни-кордони у світі «MAPA MUNDI» пронизано дверима-шпаринами, що поєднують території між собою. Так Павло Маков «перетворює» земну кулю на багатокімнатну квартиру, де всі держави стають сусідами попри митні та карантинні відмежування.

  • Dymchuk Gallery
  • Виставка групи Pomme de Boue
  • з 03.02.22 по 27.02.22

Група Pomme de Boue, вже декілька років відома багатьом киянам своїми інтервенціями у публічний простір міста. На виставці представлені скульптурні роботи та мозаїки, створені впродовж 2021 року.

Основним медіумом для групи анонімних авторів є мозаїка. З осені 2018 року і до сьогоднішнього дня митці розмістили на вулицях міста більш ніж 300 об’єктів, створених з яскравої керамічної плитки. При цьому, впродовж трьох повних років активної діяльності групи, об’єкти демонстрували тенденцію до збільшення від 5-10 до 40-50 см завширшки.

  • Національний музей Тараса Шевченка
  • Виставка робіт Марії Примаченко «Справдешні чудовиська»
  • з 04.02.22 по 27.02.22

Наївне мистецтво Примаченко видається й справді родом із дитинства – щирі, безпосередні, поза правилами раціонального світу дорослих. Але разом із тим її роботи не існують поза контекстом сучасності, а навпаки доповнюють його сенсами, яких нам сьогодні так бракує. Прості форми і чисті яскраві кольори допомагають виокремити із навколишньої реальності найважливіше – можливість творення світу власноруч.

Марія Примаченко була однією з найталановитіших представниць наївного мистецтва у світі. ЇЇ ім’я вміщене до Всесвітньої енциклопедії наївного мистецтва поряд із французом Анрі Руссо та грузином Ніколо Піросмані. Художниця прославила Україну своїми роботами, що підкорили Париж, Лондон, Монреаль і Прагу. А сама все життя прожила у селі Болотня біля Києва. В роботі вона послуговувалася найпростішими матеріалами – звичайними ватманами, фабричними пензлями, гуашшю й аквареллю. Тим не менш, у 1937-му, коли картини Марії Примаченко виставляли у Парижі, Пабло Пікассо зізнався, що якби вона жила у Франції, то стала б знаменитішою за нього.

  • Kyiv Academy of Media Arts
  • Виставка-перегляд робіт студентів KAMA: 2YP Contemporary Art
  • з 11.02.22 по 13.02.22

Назвою виставки стала розшифровка живого обговорення студент_ок. Ситуація, що розгортається навколо пошуку назви є важливим сигналом про зародження спільноти серед студент_ок-індивідуаліст_ок, що націлені на вивчення природи свого творчого методу та персональну взаємодію з викладач_ками. Невдоволення наявним станом речей, фрустрація та тривога є спільним знаменником у розгляді проблематик, сформульованих художніми творами. Підважування необхідності саморепрезентації окремих автор_ок контрастує з видовищністю та монументальністю представлених робіт. Серед індивідуальних робіт студент_ток буде представлено багато масивних інсталяцій, зібраних в різних медіа та заекспонованих самими студент_ками. Сховати, відгородити, привідкрити та впустити.

  • YermilovCentre
  • Виставковковий проєкт Гамлета Зіньківського “⅔”
  • з 19.01.22 по 13.02.22

Лаконічна назва виставки подана у вигляді дробу “⅔”. У ній затаїлися пропорції паперу, обрані Гамлетом Зіньківським для 365 графічних нарисів пройдешнього року.

Новий виток мистецького циклу зберігає формат щоденника та тримає баланс між спостереженням буденності та художньою саморефлексією. Один день, одна ситуація, одна робота. Серії традиційно поєднують графіку з лаконічними висловленнями. Автор не зраджує колись розпочатому ним діалогу двох мов — образу та слова.

  • Нацiональний музей «Київська картинна галерея»
  • Міжмузейний виставковий проєкт Анатолія Криволапа «НІЧ…ВІДБИТОК ЧАСУ»
  • з 19.01.22 по 14.02.22

Проєкт присвячено до 100-річчя музею, в експозицію увійшли твори із зібрань Національного художнього музею України, Національного музею Тараса Шевченка, Національного музею «Київська картинна галерея», приватних колекцій Ігоря Воронова, Едуарда Димшиця та Юрія Комелькова.

«Більшість творів, які експонуються під час виставки, створені засновником нового українського пейзажу Анатолієм Криволапом. Напрямок нічного пейзажу досить новий в його творчості. Перша робота «Зимова ніч» була створена у 2000 році. Тема отримала бурхливий розвиток і за 20 років було написано понад 50 творів. В проєкт відібрані картини у двух напрямках – реалістичний та абстрактний. Спеціально для проєкту у грудні 2021 року написана робота «Повний місяц», яка стала його візитівкою. В цій картині поєднані всі творчі здобутки Криволапа: колір, простір, емоція, стиль, сучасність, традиції. Нічний пейзаж – складний і мало представлений напрямок в історії українського живопису, тому мета проекту показати творчу палітру нічного пейзажу за останні 300 років. Відібрані графіка Тараса Шевченка середини ХIX століття, живопис Архипа Куїнджі кінця ХIX століття, Григорія Світлицького початку ХХ століття, Миколи Глущенка другої половини ХХ століття, Анатолія Криволапа ХХI століття» — зазначив Юрій Комельков, голова благодійного фонду «Фундація КУЛЬТАУРА».

  • Дзиґа
  • Проект Чередниченко Вероніки «МЕТАЛІС»
  • з 17.02.22 по 13.03.22

Назва проекту відсилає до поняття метавсесвіту – це віртуальний світ в якому люди, їх аватари, можуть взаємодіяти між собою та іншими цифровими об’єктами за допомогою технологій віртуальної, доповненої або змішаної реальності. Метавсесвіт також вважають наступною ітерацією інтернету, де люди зможуть жити та працювати не виходячи з дому. Цим проектом художниця продовжує роздуми про майбутнє природи з іншого ракурсу – чи потрібна вона буде в метавсесвіті? Очевидно, що так – вже сьогодні існують VR додатки, в яких ваш аватар просто гуляє і насолоджується дивовижними пейзажами. А як щодо досвіду? Ми вважатимемо його справжнім? Чи є різниця між лісом справжнім і підробленим, якщо це приносить непідробні емоції

  • Львівський муніципальний мистецький центр
  • Виставка Давида Чичкана «Стрічки та трикутники»
  • з 04.02.22 по 28.02.22

Десята велика виставка у Львівському муніціпальному мистецькому центрі — персональний проєкт Давида Чичкана «Стрічки та трикутники». У ньому Давид Чичкан розмірковує про українську ідею та українську ідентичність й представляє візуальну естетику, розроблену ним для майбутнього поступу українства. Виставка розпочнеться 4 лютого 2022 року.

Омріяна художником Україна — це прогресивна, революційна, соціальна та незалежна країна; нездійснений модерністський проект, ідейні підвалини якого були закладені Михайлом Драгомановим, Іваном Франком, Лесею Українкою та іншими українськими лівими інтелектуалами. У серії графічних робіт, що стилістично відсилають до політичного плакату кінця ХІХ – першої половини ХХ століть, художник зображає уявну, альтернативну, втрачену або майбутню Україну, що стає для нього ескапістським притулком в часи неолібералізму та загострення імперіалістичної загрози з боку Кремля.

  • Karas Gallery
  • Виставка Поліни Вербицької «Рефлексії»
  • з 20.01.22 по 08.02.22

У своїх роботах Поліна Вербицька занурюється в теми “краси” та “не краси” тілесного, ставлячи запитання, де проходить тонка грань між цими двома поняттями. Чому ми вважаємо якісь явища красивими, а якісь — ні? Чому одні речі та явища, попри свою небезпечність, вважаються красивими, а те що вони роблять з тілами — жахливим та огидним?

Експозиція зібрана так, щоб показати шлях від полімерної мініатюри до більших скульптурних об’єктів, перехід до кераміки і до експериментів зі скульптурним колажем, якими зараз займається художниця.

  • Музей Києва
  • Виставка радянського пропагандистського мистецтва з музейної колекції «Червоний шум»
  • з 05.02.22 по 08.03.22

Унікальний проєкт присвячено візуальному тиску радянської пропаганди на обивателя, наслідки якого, ми відчуваємо донині, викривленню української історії засобами образотворчого мистецтва та походженню небезпечного наративу, який нині позначають тегом «одиннарод».

Музей історії міста Києва володіє не тільки багатою колекцією образотворчого і декоративного мистецтва радянської доби. У зібранні чимало промовистих артефактів, які супроводжували людину усюди, часом навіть удома: прапори, різноманітні вимпели-відзнаки, листівки, сувенірна продукція різного рівня — від дешевеньких дерев‘яних тарілок з петриківським розписом до пафосних порцелянових ваз із портретами Леніна, від вишуканих ідеологічно забарвлених предметів до відвертого кічу. 

  • The Naked Room
  • Виставка THE NAKED COLLECTOR. Володимир Кадигроб
  • з 04.02.22 по 06.02.22

The Naked Collector — новий виставковий формат галереї The Naked Room, сфокусований на постаті колекціонерів та стратегіях колекціонування. Цим форматом галерея прагне висвітлити важливого учасника екосистеми мистецтва та спрямувати увагу в протилежний бік від художника — на поціновувачів. Початкова мотивація колекціонувати може бути різною — бажання зібрати репрезентативну колекцію чи потреба осмислено оформити власний простір. Але на зміну інтуїтивним придбанням рано чи пізно приходить системний та свідомий підхід. 

Перший Naked Collector — Володимир Кадигроб, який близько 15-ти років тому започаткував свою доволі камерну, проте напрочуд репрезентативну колекцію. Зірки свого покоління, Лада Наконечна, Алевтина Кахідзе, Вова Воротньов, Саша Курмаз, Нікіта Кадан, Микола Рідний та Давід Чічкан, представлені в ній роботами, ключовими для їх практик та сучасного процесу в цілому.

  • Ya Gallery
  • Персональна виставка Олексія Половця «Яма»
  • з 19.01.22 по 12.02.22

Міське середовище формує та підказує. Проєкт Яма можна назвати відтворенням стихійної події, що порушує усталений перебіг речей. Безладні конструкції посеред київських вулиць — надзвичайна ситуація або ремонт дороги з огорожами із підручних матеріалів — вже стали чимось звичним для ока фланера. Автор відтворює фрагменти постсоціалістичного міста, хаотично змінені людиною, і переносить їх у галерейний простір. Перепони, об які спотикається увага перехожого — металеві конструкції, колоди, базарні палети, — деформуються і отримують особисте значення; автор делікатно вихоплює і переміщує предмети з їхнього природного середовища до своєї майстерні, де ретельно обробляє і компонує їх у єдиний твір. Жодна деталь тут не є випадковою, кожен спогад є цінним.

  • INVOGUE#ART
  • Виставка фоторобіт переможців міжнародного конкурсу «I SEE PHOTO AWARDS 2021» 
  • з 28.01.22 по 28.02.22

На виставці представлені авторські фотороботи сучасних авторів, нестандартні пошуки яких задають вектор для розвитку фотографічної практики в Україні. Виставка присвячена арт-фотографії, яка є відображенням художнього бачення навколишнього світу.

Учасники виставки — молоді автори, чиї роботи вже відзначені критиками, журі конкурсів та експертами в міжнародній сфері фотографії.

  • Мала Галерея Мистецького арсеналу
  • Виставковий проєкт «Близько» фотографа Тараса Бичка
  • з 08.02.22 по 06.03.22

Проєкт оприявнює переживання станів, з якими зіштовхується людина після того, як дізнається про онкологічний діагноз та під час перебігу лікування.

У проєкті «Близько» Тарас Бичко переживає страх перед хворобою через образи, що резонують з його відчуттями: вразливістю, страхом та самотністю. Фотограф відходить від документалістики. У цій серії він віддає перевагу чуттєвому, вихоплюючи з буденності речі, які в стані тривоги перетворюються на химер окремого світу. Він блукає світом хвороб, у якому досі лишилось багато табуйованого.

  • Avangarden gallery & wine bar
  • Виставка «to the Moon» художника Сергія Кондратюка
  • з 05.02.21 по 27.02.22

Виставка «to the Moon» харківського художника Сергія Кондратюка – живописна історія життя поселення біля “піків вічного світла” – місячних гір поблизу полюсів земного супутника, де майже ніколи не заходить Сонце. Його полотна, як кадри із чорно-білого фільму, описують життя в місячному поселені, діяльність якого зосереджена на аграрному господарстві. Їхня мета – розгорнути на поверхні Місяця базу та підготувати плацдарм для майбутніх поселенців. Ті, у свою чергу, продовжать розширювати колонію і стануть чекати на наступних прибулих. Це місце має стати брамою до глибокого космосу. Наявність бази та космічної станції на Місяці полегшить місію з колонізації інших планет та дослідження нескінченної різноманітності та неосяжності Всесвіту.