Рубрики
TOP UKRAINE

10 цікавих виставок липня

Розповідаємо про виставки, які варто відвідати в Києві, Львові та Луцьку.

  • Музей Сучасного Українського Мистецтва Корсаків
  • Виставковий проєкт Міті Фєнєчкіна «І сонце стало чорним, і море зупинилось»
  • з 28.06.24

Проєкт Міті Фєнєчкіна …і сонце стало чорним і море зупинилось складається з двох окремих частин і розповідає глядачу про трансформацію сенсів і думок самого автора до та під час повномасштабного вторгнення. Всі роботи створені в майстерні художника у місті Одеса.

Перша частина, це роботи які складаються з малюнків створених у 2018-2021 роках, які створювались як часто кажуть «у стіл», або виставлялись на сторінках автора у соціальних мережах. Тепер же глядач побачить їх наживо. Здебільшого ці роботи є роздумами про колективне дитинство 90х-2000 років які мають свою естетику, містять символічні значення і відсилання до тих часів. Ці малюнки повинні були увійти до складу автобіографічного артбуку, який вже не побачить світ через повномасштабного вторгнення. Сьогодні ці роботи, разом зі спогадами про минуле, виглядають ніби примари на тлі сьогодення.

Друга частина експозиції складається з аналогових та діджитал малюнків, створених під час війни. Ці роботи починають новий етап в практиці автора. Більшість з них це низка окремих подій та почуттів що лишаються між слів, переосмислених і зафіксованих на папері.

  • The Naked Room
  • Виставка Антона Саєнко «Ранковий вечір»
  • з 02.07.24 по 04.08.24

Емоційні зображення з неконкретним образом — так можна описати живописні роботи, що представлені в просторі на Рейтарській. Саєнко починав як пейзажист і досі продовжує працювати з натурою. Проте тепер пленер існує тільки в його уяві — спогад, що експресивно знаходить свою реалізацію в студії. В його живописі немає логіки. Асоціації, думки, бажання повністю деконструюються і нашаровуються, аби стати однорідною чи фактурною плямою. Але ми все ще вгадуємо сюжет і пейзаж, який хоче стати абстрактним.

В своїх роботах пише природний ландшафт, який не може існувати в реальності. Він прагне віднайти власну мову та створити ефект глибини, аби запросити глядача в інший вимір, у простір, вільний для інтерпретацій. День і ніч, небо і земля — все змішується, як у центрифузі, аби відійти від лінійності часу і прямоти сюжету. Така відсутність упорядкованості та шаленість творів є закономірним продовженням Саєнкової не-логіки, виру свідомості, як індивідуальної (художника), так і колективної (нас, глядачок і глядачів його робіт).

  • Voitok Gallery
  • Виставка Данила Мовчана «Вторгнення-Відторгнення»
  • з 05.07.24 по 28.07.24

Вторгнення спровокувало відторгнення всього ворожого. Ми нарешті почали вишукувати на горищах історію свого роду, у закапелках свідомості віднайшли ідентичність, почали вивчати власну культуру, історію, почали відрізняти переписане від справжнього.

Немає таких кольорів на землі, щоб передати цю трагедію. Біль всього тіла неможливо описати. Життя в стані вiǔнu принесло великий неспокій у мій світ. Я почав шукати способи поділитися цим з людьми. Пережити власну історію цих подій. Образи страшної реальності почали творити в моїй уяві ці композиції.

  • Музей Ханенків
  • Виставка «А раптом ви тут щось знайдете?»
  • з 29.06.24 по 28.07.24

В рамках виставки представлені результати роботи учасників і учасниць проєкту «Креативні майстерні в музеї Ханенків».

Підлітки разом з кураторами працювали в чотирьох майстернях: зіну, плакату, перформансу й аудіоперформансу. Учасники досліджували власну ідентичність і культурну спадщину, свої історії в потоці історичних подій, вчилися створювати креативні проєкти, працювати у сучасних мистецьких напрямах і в музейному просторі.

«Креативні майстерні» мають на меті дати українській молоді доступ до мистецької освіти й сцени, можливість пропрацювати власний травматичний досвід війни і спробувати сили у реалізації культурного проєкту. Він формує спільноту молодих митців, які розуміють одне одного та підтримують у творчому процесі.

  • Мала Галерея Мистецького арсеналу
  • Виставка Юрія Болси «За прозорою завісою»
  • з 04.07.24 по 28.07.24

Виставка сучасного українського митця фокусується на самотності та чутливості до всього, що стосується змін у житті. Ці почуття роблять нас вразливими, загострюють чуттєвість до подій, розмов і будь-яких знаків, які мотивують продовжувати рух вперед.

Юрій Болса народився 6 травня 1997 року в місті Червоноград на Львівщині. Закінчив Вище професійне училище №11 м. Червоноград за спеціальністю оператор комп’ютерного набору і верстки (2015). Художня практика почалась із самовільного заточення у квартирі, яке тривало 6 років. Тому автор працює з особистими сюжетами, в яких домінують самотність, саморуйнація і дослідження навколишнього соціуму через призму відчуженості. Після переїзду в Київ став більше працювати з соціально-політичними проблемами, які перегукуються з його травмами. Основним напрямом є тема руйнації та змін, які призводять до появи чогось нового.

  • Ya Gallery Kyiv
  • Виставка Ярослава Мотики «Трошки еротичне»
  • з 06.06.24 по 11.08.24

«Трошки еротичне», — так сам Ярослав влучно говорить про пікантне і водночас бажане та інтригуюче в мистецтві. Про тему тілесності, близькості, еротизму і сексуальності.

На першій персональній виставці в Києві показані свіжі скульптурні роботи, створені автором в майстерні в 2023-2024 роках. Здебільшого ручна ліпка з шамотної глини, грубі маси і виразність експресії, небажання вигладжувати поверхню робить їх максимально сучасними та монументальними.

Окремою лінією виставки є тематичні рисунки автора, які він з легкістю виконує між скульптурними сесіями.

  • SPLAV
  • Групова виставка «Чому я тут?»
  • з 27.06.24 по 25.07.24

«Чому я тут?» – групова виставка, якою відкривається простір SPLAV. Це сума відповідей художниць та художників на питання: «Що нас тримає там, де невизначеність – це константа?» Ми свідомі того, що занурені в середовище, сформоване суперечностями. Здавалося б, воно має відштовхувати своєю нестабільністю. Однак чомусь, ми відчуваємо непереборну спорідненість із його еклектикою. Відмінності можуть викликати конфлікти, але й примножувати потенціал для відповідей на незнані виклики. Цим проєктом пропонуємо поміркувати, як обернути нашу різнорідність із перешкоди в імпульс для руху.

До експозиції увійшли твори Антона Саєнка, Сани Шахмурадової-Танської, Ярослава Футимського, Вольта Агапєєва, Каріни Синиці, Діми Толкачова, Олени Курзель, Вови Павлова та Марії Матяшової.

  • Палац культури імені Гната Хоткевича
  • Виставка Олега Тістола «Крим»
  • з 06.07.24

Експозиція складається з серії авторських малюнків найвідомішої гори Криму – Ай-Петрі. Це роботи з циклу, який налічує майже 300 полотен, створених художником від початку повномасштабного вторгнення. Кожен малюнок унікальний та неповторний. За словами митця, ця серія картин стала для нього своєрідною арттерапією.

У верхній частині композиції зображена гора – могутній символ з містичним, майже релігійним значенням. Знизу – земля, яку символізують розмаїттям візерунків, виконаних авторською технікою з використанням тюлі. Такий прийом насичує картини теплом та затишком минувщини. Роботи Тістола – це ніби закам’янілі спогади про незабутню красу Кримських гір. Вони пронизані болем втрати і тугою за рідною землею, але водночас несуть у собі надію на повернення.

  • Нацiональний музей «Київська картинна галерея»
  • Виставкововий проєкт «Сергій Шишко. Живописний щоденник. У тенетах часу»
  • з 21.06.24 по 18.08.24

Експозиція презентує роботи з двох музейних збірок – Національного художнього музею України і Національного музею «Київська картинна галерея» та 6 приватних колекцій. Глядач отримає унікальну можливість побачити наживо ретроспективну виставку, що охоплює період творчості майстра від 1926 року до останніх днів його життя і налічує майже 100 живописних та графічних творів.

  • Дзиґа
  • Виставка Максима Мазура та Андрія Підлісного «Місце на Землі»
  • з 25.06.24 по 15.07.24

Проєкт «Місце на Землі» містить твори, створені митцями протягом останніх років в межах програми групи Instytut avtomatyky.

Фокусуючись на руїнах будівлі Київського інституту автоматики як на позбавленому життя організмі, митці намагаються переосмислити старий мотлох що був просякнутий сліпою пропагандою радянської утопії. Спираючись на інтуїтивний метод роботи що пов’язаний зі взаємодією з простором та творчим аналізом знайдених предметів, щоб віднайти нові символи та механізми, що впливають на виявлення власної ідентичності.

«Instytyt avtomatyky» було засновано Максимом Мазуром та Андрієм Підлісним з метою пошуку форм та засобів художньої виразності у сфері сучасного мистецтва, а також за для сприяння розвитку локального творчого осередку.

Наразі, «Instytut avtomatyky» працює як експериментальна творча лабораторія, що концентрується на поняттях досвіду, використанні нетипових матеріалів, опираючись на принципи самоорганізації митців спільноти, об’єднаних одним історичним минулим, одним місцем та спільним досвідом війни.

Фотографія на головній: робота Міті Фєнєчкіна з виставки «І сонце стало чорним, і море зупинилось» в Музеї Сучасного Українського Мистецтва Корсаків.