Рубрики
TOP UKRAINE

10 цікавих виставок липня

Розповідаємо про виставки, які варто відвідати в липні в Києві, Одесі та Львові.

  • Львівський муніципальний мистецький центр
  • Персональна виставка «Бажана площина» художниці Лесі Хоменко
  • з 23.06.21 по 20.07.21

У проєкті «Бажана площина» Хоменко продовжує свою програмну роботу з живописом та деконструкцією фігуративного зображення. Художниця використовує підрамники, об’єкти, полотно та біфлекс, а також роботу художниці Алевтини Кахідзе, яку Хоменко запросила бути гостею виставки.

Тема, яка об’єднала три роботи на виставці — це анексія Криму, розказана через особисті спогади, сконструйовану оповідь та бажання заволодіти площиною — чи то територією, чи то картиною. На виставці Леся Хоменко працює із зображенням хвиль, надаючи їм геополітичного символізму захоплення території. Образи хвиль запозичені — на виставці експонується малюнок художниці Алевтини Кахідзе та копія картини Айвазовського Дев’ятий вал.

  • The Naked Room
  • Персональна виставка Саші Курмаза «КОЛИ СТРАХ СТАЄ ДРУГОМ»
  • з 16.06.21 по 18.07.21

Проєкт «Коли страх стає другом» включає нові роботи Курмаза, створені протягом 2020 року. Це серія шовкотрафаретів за мотивами зображень з підручників судмедекспертизи, що ними користуються лікарі та криміналісти для визначення характеру тілесних ушкоджень. Техніка шовкотрафарету має властивість естетизувати будь-яке зображення, шліфувати гострі кути. Однак, це спрацьовує зворотнім чином з натуралістичними зображеннями понівічених тіл. Формалізовані та представлені у вигляді плакатів, вони лише більше жахають.

Продовжують експозицію відлиті з бронзи об’єкти у вітрині. Поєднання брутальності та геометеричної довершенності спантеличує щодо їх призначення. Це скульптури чи зброя? І чи взагалі нормально бачити в потенційному предметі для насильницьких дій обриси абстрактних експериментів початку ХХ сторіччя? Це питання художник переадресовує тим, хто споглядатиме ці предмети в контексті простору художньої галереї.

Зациклює експозицію серія світлин. Фотографія є постійною, фактично щоденною практикою Курмаза, його способом фіксувати плинну візуальну оболонку повсякденності. Світлини видаються на перший погляд не пов’язаними між собою, та відстороненими від заданої іншими роботами образності. Але саме їх тиха присутність убезпечує від прямолійнійного трактування проєкту.

  • Kyiv Academy of Media Arts
  • Виставка-перегляд першокурсників #KAMA2YP: CONTEMPORARY ART
  • з 02.07.21 по 04.07.21

Виставка підсумовує весняний семестр та репрезентує художні роботи, створені в майстернях Євгена Самборського, Оксани Казьміної, Сергія Сабакаря, Анни Віноградової, Макса Роботова, Алевтини Кахідзе та Лесі Хоменко. Студенти працювали з рухомим зображенням, мальованою анімацією, звуком, перформансом та скульптурою.

Назва Personal Cloudiness виникла в результаті рефлексії молодих художни_ць свого інформаційного та соціального оточення: насичене інформаційне поле призводить до проблеми вибору та необхідності взяти на себе персональну відповідальність. Це хмарне, тривожне відчуття — якщо не характер молодого покоління, то принаймні етап, що потребує детального розгляду.

  • Dymchuk Gallery
  • П’ята виставка із серії «Сузір’я / Constellations» (Володимир Стрельников, Олександра Кадзевич)
  • з 02.07.21 по 23.07.21

У рамках виставки зіставлені художні практики двох поколінь: представників «одеського нонконформізму» 60-80-х років і сучасних одеських художників. На виставці будуть представлені акварелі 2000-х років і абстракції 1990-2000-х років Володимира Стрельникова та серії «Між речей» і «Короткі слова» 2018 року Олександри Кадзевич.

Хоч метою «Сузір’їв» не є встановлення послідовності або підбір художників за формальною схожістю, певна співзвучність художніх практик і персоналій для формування пари все ж є обов’язковою умовою. У випадку Стрельникова-Кадзевич перше, що впадає в око — це зв’язок художників, нехай і зовсім не комплементарний, зі своїм містом. Одеса з її багатством фактур і квітів виступає і фоном, і натхненням, і тим, що тягне і відштовхує водночас, і без чого складно прожити. Стрельников, змушений емігрувати під тиском радянських спецслужб в Німеччину в 1979 році, вже з кінця 80-х, як тільки це стає можливим, регулярно повертається до Одеси. Кадзевич, що виїхала на навчання до Києва, теж зізнається, що нехай мистецьке життя в місті біля моря і менш активне, ніж у столиці, але її тягне повернутися. Реагуючи на цю майже середземноморську загальну лінивість, а також млявість художніх процесів, Кадзевич створює галерею Noch у власній майстерні. Стрельников, своєю чергою, з групою однодумців художників-нонконформістів, був одним з ініціаторів і активним учасником неофіційних квартирних виставок — єдиної можливості виставлятися в 60-70-х роках.

  • Ya Gallery Lviv
  • Виставковий проєкт Карла Звіринського «Ліс. Потойбічне»
  • з 25.06.21 по 22.08.21

Виставковий проєкт Карла Звіринського «Ліс. Потойбічне» поведе глядача у захопливу мандрівку темними лісами, через творчість знакового для української культури митця. Малярство, колаж, рисунок і, вперше, – серії світлин – проєкт відкриває нові грані відомого художника, які допоможуть пізнати авторський метод Звіринського, розкрити спосіб його мислення та творення візуального образу.

Ліс був майстернею для Звіринського, місцем знаним і близьким з дитинства, насиченим символами фольклору, казки та міфу, згустком привороту та магії, але водночас місцем небезпеки й таємниць. Ліс в уяві Звіринського – втеча, внутрішня міграція, медитація, пошук. В метафорах Шарля Бодлера Ліс – це храм, для Макса Ернста – містичні стіни, за якими заходить сонце-птах.

Уявімо художника, який зараз поруч з нами, в цьому просторі, через свої роботи ділиться візіями, думками. Інколи він бавиться, інколи страждає, іронізує, мислить, вибудовує або все одночасно, коли випорскує себе на полотно, папір, плівку. Чесність, безкомпромісність і пильна увага до навколишнього життя – єдиний спосіб творення справжнього мистецтва.

  • Shcherbenko Art Centre
  • Виставка Олександра Ройтбурда «Вправи на розкутість»
  • з 16.06.21 по 24.07.21

До виставки увійшли одразу дві нові серії його робіт: живописні зображення скульптур і жіночі напівфігури. Доволі різні, на перший погляд, серії об’єднує ключова риса: Ройтбурд заграє з академічним каноном у своїй непересічній авторській манері.

Як зазначає сам художник, він «переказує» відомі скульптури, вступаючи у діалог із класикою та класицистичною естетикою. Цей переказ – розкутий, «більш експресивний, ніж зазвичай». Але цього разу бути таким вивільненим йому дозволяють саме зображувані скульптури, чия умовна впізнаваність надає привід до грайливої інтерпретації.

Серія жіночих напівфігур розпочата Ройтбурдом давно, але насвіжіші роботи будуть представлені влітку 2021. Знову, відштовхуючись від академічної програми, художник створює живі, грайливі, портрети, еротичні і іронічні водночас. Зображені (неначе з селфі) жінки тримають предмети, що змушують замислюватись: хто вона така і про що міркує? Легка, але виважена гра зі спадком, флірт і шана, вічна історія і ковідна сучасність: Ройтбурд продовжує свої невимушені вправи.

  • Mironova Foundation
  • Проект «Femme Fatale» художниці Анни Кострицької
  • з 21.07.21 по 04.08.21

Новий проект присвячений сучасній жінці. За допомогою живопису художниця досліджує ідеї фімінізму і розмірковує над тим чому сьогодні поняття Femme Fatale знову стає актуальним та набирає нових сенсів.

В експозиції будуть представлені три серії робіт, створених в різній кольоровій гаммі. Червона, чорна та біла серії передають основні характеристики сучасної Femme Fatale – пристрасть, силу та ніжність.

  • Одеський художній музей
  • Виставка «Fioretti Пауля Шварца»
  • з 16.06.21 по 13.08.21

В рамках виставки представлено близько 65 робіт одеського художника з німецьким корінням Пауля Шварца, переважно 1900-1920-х років. Сьогодні ім’я Пауля Шварца (1873—1934) майже забуте: персональна виставка «Fioretti» в Одеському художньому покликана нагадати про нього і дати друге життя творчому надбанню митця.

Назва виставки «Fioretti» — відсилка до твору XIV століття «Квіточки Франциска Асізького». Це збірка з 53 коротких розділів, що розповідають про життя святого Франциска Асізького і яскраво змальовують створені ним дива.

Тонка, штучно винайдена мова модерну, увібрана художником у Парижі початку століття, вплітається у тканину художнього життя Одеси 1910-х років. У художніх образах його театральних декорацій, гротесків та орієнтальних композицій стає відчутною межа між тонким і щільним світами. Акварелі Пауля Шварца сповнені ескапізму: художник наче намагається забрати глядача з собою у казковий світ без турбот, тривог і розчарувань, зовсім не схожий на буремну реальність 1920-х років.

  • Одеський художній музей
  • «ХХ-ХХІ: від двадцятих до двадцятих». Оновлена експозиція другого поверху Одеського художнього
  • з 25.06.21 по 15.08.21

Робота над новою експозицією тривала понад півроку. Відвідувачі зможуть побачити чимало робіт, які десятиліттями зберігалися у фондах. Загалом нова експозиція включає понад 300 робіт у різних напрямках та техніках. Серед представлених авторів такі відомі імена, як Юрій Єгоров, Станіслав Сичов, Лариса Звездочьотова, Валентин Хрущ, Арсен Савадов, Віктор Маринюк, Людмила Ястреб, Влада Ралко та багато-багато інших.

Нова експозиція дає широку картину загальноукраїнського мистецтва у порівнянні з регіональним фокусом попередньої експозиції. Велику увагу приділено останнім двом десятиліттям та молодим художникам, роботи яких ми вперше включили до постійної експозиції музею.

  • Invogue#Art
  • Персональна виставка Наташи Шульте «КАМІНЬ, НОЖИЦІ ПАПІР»
  • з 02.07.21 по 07.08.21

Наташа Шульте у серії живописних робіт «КАМІНЬ, НОЖИЦІ ПАПІР» досліджує це питання. Роботи виконані олією, зображають обличчя людей у межових станах: моментах, коли біль перетворюється на задоволення, або навпаки – задоволення стає настільки інтенсивним, що його важко відрізнити від болю. Крім живопису виставка включає відеоарт з проєкту «Bubblegum». Це відео, на якому задокументований особистий досвід художниці та її уявлення про пологи. Інтенсивні фізичні переживання конкретної людини, представлені на відео, одночасно пронизані спільним минулим, приватними і політичними фантазіями.