Розповідаємо про виставки, які варто відвідати в вересні в Києві та Харкові.
- Хлібня (Національний заповідник «Софія Київська»)
- Виставка «КАТАРСИС»
- з 11.08.21 по 05.02.22
На виставці представлені майстри пізньобарокового мистецтва другої половини XVIII сторіччя Йоганн-Георгій Пінзель, його учень Франциск Олендзький та сучасний український художник Олександр Животков.
Час, людина і дерево дуже пластичні. Кожен із цих велетнів потужний та міцний, загартований і витривалий. Але ще нас об’єднує повна протилежність собі ж — пластика, витонченість та абсолютна гнучкість перед цим світом.
- Мала Галерея Мистецького арсеналу
- Виставка «Спроба контакту. Школа фотографії Віктора Марущенка»
- з 19.08.21 по 16.09.21
Виставка відбувається у межах проєкту «Чутливість. Сучасна українська фотографія».
Школа фотографії Віктора Марущенка, заснована у 2004 році в Києві, є однією з найвідоміших в Україні. Кредо фотошколи — слова її засновника фотографа Віктора Марущенка (1946–2020): «Наше завдання — не навчити користуватися фотоапаратом, а розкрити творчі здібності і таланти учня».
На виставці «Спроба контакту» представлено роботи різних поколінь випускників Школи фотографії. Тут представлені роботи, що є образним вираженням пошуку сучасного візуального художника. Одвічного пошуку свого місця у мінливому та багатогранному світі.
- YermilovCentre
- Ретроспективна виставка херсонського художника Стаса Волязловського «Волязловский и уся его творча жізнь»
- з 03.09.21 по 26.09.21
Це перша ретроспективна виставка, яка відбудеться після смерті художника та за його життя. «Волязловский и уся его творча жізнь» демонструє усі медіа, з якими встиг попрацювати художник. Виставка проведе глядача різними етапами творчості Стаса Волязловського — від його керамічних робіт, у яких тільки закладався авторський стиль, через експерименти з фотографією та графікою, що втілились у дружній співпраці з дніпропетровським журналом «НАШ», крізь написання побутових та еротичних казок та есеїв через роботу з текстильним матеріалом (який сам Волязловський називав «ганчірками») до експериментів з відео.
У різні періоди сам Стас Волязловський називав своє мистецтво пеніс-артом, хер-артом, але найчастіше — шансон-артом. «Шансон-арт — це моя рефлексія на світ, у якому я існую, з його інтересами, проблемами, страхами, релігією, новими культурними викликами, з його телебаченням та програмами, наповненими дебільною рекламою, розчленухою, криміналом, порнографією, серіалами та політикою, з його жовтою пресою та його інтернетом…».
- The Naked Room
- Виставка Олександра Чекменьова «Усі ми жили колись»
- з 01.09.21 по 03.10.21
«Усі ми жили колись» — це серія фотографій, створених у 1990-ті роки, переважно в Луганську, де мешкав і працював Чекменьов, але також у Києві, Одесі, Полтаві та інших містах. Усі фотографії зняті на кольорову плівку та надруковані вручну з негативів. Ця частина об’ємного архіву фотографа вперше експонуються в якості окремої серії на персональній виставці.
Світлини Чекменьова можна розглядати в двох аспектах. Один з них — зміст, сюжет, гіперреалістична документація буденності великого міста на сході України, яке переживало болісну трансформацію на зламі двох політичних епох. Другий аспект —це композиційна та колористична бездоганність знімків. Вони викривають у Чекменьові чутливість та пластичне мислення художника, а не лише уважного хронікера. Унікальність вуличної зйомки фотографа— в цьому вражаючи природньому поєднанні документалістики і позачасової краси кожного знімка.
- M17 Contemporary Art Center
- Виставка резидентів СРЗ-2
- з 23.09.21 по 24.10.21
«На акваторії заводу купатися було заборонено» — це перша масштабна презентація робіт художників і художниць, які протягом останніх років працювали на території колишнього Одеського судноремонтного заводу СРЗ-2, перетворивши її на унікальний культурний кластер і трансмедіальну лабораторію.
Закрита територія СРЗ-2 стала симбіозом скульптурних, малярських, шовкотрафаретних та інженерних майстерень, музичної студії, а також ательє. Умови ж, що уможливили цей органічний синтез і діалог мистецтв, є унікальними для новітньої історії українського сучасного мистецтва.
Виставка досліджує феномен виникнення самоорганізованої творчої спільноти й самі ці об’єднавчі умови, головною з яких став простір: полишений судноремонтний завод в історичному центрі Одеси, який сьогодні існує під загрозою зникнення через пріоритети масштабної забудови берегової лінії. На прикладі арткластеру СРЗ-2 проєкт підіймає питання нестабільного становища митця/мисткині у суспільстві, а також можливостей для його/її реалізації та розвитку.
- Щербенко Арт Центр
- Персональний проєкт харківської художниці Тетяни Маліновської «Вуаль»
- з 09.09.21 по 09.10.21
На виставці представлені живописні полотна, графічні роботи, а також відеоінсталяції. Тут яскравий, сповнений життям та калейдоскопічною експресивністю світ доповнюється безголосим відео. Губи з картин та моніторів закликають до небезпечної подорожі в глибини власної душі, де розігруються містерії життя, любові та смерті.
«Вуаль» – це про часи, коли люди змушені покривати нижню частину обличчя своєрідною вуаллю. Коли губи втрачають свою буденність, набувають соціальної непристойності, втрачають голос. Коли бажання злитися із зовнішнім світом досягає піку своєї потужності, але його реалізація залишається мінливою.
- ЗОЛОТОЕ СЕЧЕНИЕ
- Виставка та тихий аукціон «Майстри суворого стилю. Владислав Мамсіков. Анатолій Постоюк»
- з 01.09.21 по 14.09.21
На виставці представлено 53 твори — двадцять сім робіт Мамсікова та двадцять шість Постоюка відповідно. Всі вони походять з приватної збірки одного колекціонера — протягом 30 років він купував одну-дві роботи на рік. Більшість з них навіть не були експоновані, тож відвідувачі виставки «Майстри суворого стилю. Владислав Мамсіков. Анатолій Постоюк» побачать їх вперше.
Частково цією виставкою організатори звертаються до маловивченого періоду в українському сучасному мистецтві — до періоду «застою», як прийнято називати семидесяті — часи, коли активно працювали художники Анатолій Постоюк і Владислав Мамсіков.
До іншого періоду творчості цих авторів, представлені на експозиції — роботи, створені на початку 2000-х років. Серед них переважають ліричні домашні натюрморти. Так, розглядаючи часовий відрізок творчості художників Мамсікова та Постоюка — завдовжки в сорок років, організатори ніби свіжим поглядом відкривають їх для широкого загалу.
- White World
- Друга Міжнародна Трієнале «Intaglio 2021»
- з 04.09.21 по 24.09.21
Через три роки після заснування першої в Україні Міжнародної Трієнале малих форм друкованої графіки ЦСМ «Білий Світ» з великим задоволенням презентує її продовження. Цей конкурс присвячений дослідженню безлічі технік глибокого друку, об’єднаних спільною назвою «Інталіо»; за свідченням істориків, колись вони з’явились завдяки розвитку ювелірної справи і витонченого гравіювання на дорогоцінностях. Сьогодні ж ми можемо спостерігати зростання інтересу та новий розквіт технік інталіо, зокрема зумовлених можливістю поєднання старовинних прийомів з інноваційними технологіями.
Цьогоріч міжнародна Трієнале відбулася за принципом відкритого конкурсу – подати свої роботи на розгляд могли усі митці з будь-якого куточку світу. За результатами відбору оргкомітет Трієнале «Intaglio 2021» отримав потужну, різноманітну і новітню збірку зі 170 естампів, яку з задоволенням продемонструє цього вересня на однойменній виставці.
- Галерея мистецтв «Лавра»
- Проект молодого художника Воло Бевзи «Bigibans»
- з 04.09.21 по 24.09.21
В експозиції будуть представлені масштабні абстрактні роботи, в яких розгортається художня гра між абстрактним та реальним. Куди приведе ця гра кожного з нас, які нові світи та можливості сучасного мистецтва розкриються перед глядачем? Варто побачити, щоб зрозуміти.
Біґібан – дитяча гра, в якій яскраві абстрактні фігури стають живими та неживими предметами реальності, створеної уявою гравців. Кожна картина – це окрема історія біґібана-прямокутника, де перетворення від реального до цифрового, а потім до аналогового живопису призводить до нових результатів, нових візуальних конотацій, нових емоцій та вражень. Розгортаючи таку гру на живописних полотнах, художник досліджує взаємодії та співіснування предметного та абстрактного, реального та супрематичного, створює особливу художню естетику. Цифрові технології, які поєднують фізичні форми та абстрактні за допомогою безлічі комбінацій та кольорів, дають доволі оригінальні художні результати. А перенесені пензлем і фарбою на полотно, ці комбінації взагалі формують нову постцифрову живописну естетику.
Згладжуючи і накладаючи один на одного різноманітні поверхні, колір і зміст за допомогою виправлень шляхом вирізання та вставки фундаментальної біологічної форми, художник ставить під сумнів як природу, так і найбільш важливі інструменти живопису. І це дарує глядачеві безліч можливостей для роздумів, пошуку відповідей на безліч нових запитань.
- ДУКАТ
- Виставка ескізів втрачених об’єктів монументального мистецтва 1960–1980-х років «КАРТА ПАМ’ЯТІ».
- з 19.08.21 по 08.09.21
На виставці представлено ескізи пам’яток українського монументального мистецтва 1960–1980-х років, які були знищено або частково втрачено протягом кількох останніх десятиліть. Серед їх авторів — знакові художники епохи: Алла Горська, Опанас Заливаха, Валерій Ламах, Ада Рибачук і Володимир Мельніченко, Галина Севрук, Людмила Семикіна, Федір Тетянич та інші. Більшість з експонованих робіт будуть демонструватися публічно вперше.