Звірі та чудовиська в львівській Я галереї, виставка до 100-річчя Віктора Зарецького, випускна виставка учениць школи фра фра фра під менторством Наталії Лісової, турне MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024 містами України — зібрали для вас виставки, які варто відвідати в лютому.
- Я Галерея Львів
- Виставка «Бестіарій»
- з 16.01.25 по 11.05.25
Виставка про звірів та чудовиськ. Що таке бестіарій? Це не просто середньовічний трактат чи каталог тваринного світу. Це глибоке занурення у символіку, міфологію та уяву, яка породжує фантастичних істот. Виставка пропонує дослідити ці світи — від носорога Альбрехта Дюрера до гротескних видінь Франсіско Гої, від античних кентаврів і сирен до гібридних образів сучасного мистецтва, збагаченого штучним інтелектом та рефлексіями на тему війни. Запрошуємо вас у захопливу подорож, де тварини та фантазійні істоти стають провідниками між минулим, теперішнім і майбутнім. Це спроба розібратись у складному символічному світі, де зустрічаються мистецтво, психоаналіз, література та народна демонологія.

- Я Галерея Пентхаус
- Виставка Андрія Дудченка та Ігоря Ковалевича «Вежі і башти»
- з 22.01.25 по 30.03.25
В нашому безмежно горизонтальному світі завжди цінувалась вертикаль. Природа доповнювала пейзаж горами, скелями, високими деревами, а люди в свою чергу почали тягнутись до неба, будуючи вежі.
Куратор Павло Гудімов обʼєднав художників Андрія Дудченко та Ігоря Ковалевича, творчість яких завжди обертається навколо веж. В дуеті автори створюють діалог — у нерафінованій фактурній архітектурі Пентхаусу це виглядає як майстерня для дослідження інженерів і художників, які знаходяться у пошуку новітньої моделі середовища існування і ось-ось запропонують нам її для розгляду.
Кераміка, живопис та мозаїка познайомлять нас із сучасними унікальними просторами майбутнього, пронизаними безмежною творчістю і шаленими рішеннями!

- The Naked Room
- Виставка Аліни Клейтман «Жахливий кінець чи жахіття без кінця?»
- з 31.01.25 по 09.03.25
Роботи в експозиції є частиною довготривалої серії «Нескінченне сяйво людського насилля», яку художниця розпочала 24 лютого 2022 року. У той же час зʼявився і персонаж Брудний Білий, пропагандист найцікавішої в світі розваги для всього людства — безупинних воєн і безмежного насильства.
Виставка представляє собою химерний простір, де глядач зануриться в повсякденність Брудного Білого, сповнену жагою до людських страждань. Рухаючись простором галереї, відвідувачі стикаються з його «атрибутами розкоші», як-от з коронами безсердечної снігової королеви, що розростаються у прагненні до безперервного панування, прикрасами, матеріалом для яких є змучені людські нерви. Створені з уламків зруйнованих життів (розбомблених вікон будинків культури, медичного пластику та землі), ці обʼєкти стали капсулою пам’яті, фізичними та незаперечними доказами ціни феодальних амбіцій.

- SPLAV
- Виставка Діми Толкачова «[ ]»
- з 30.01.25 по 23.02.25
Точка відліку проєкту — роздум про нашу спроможність призвичаюватись до нової дійсності. Митець розмірковує про рятівну рамку – здатність свідомості звужувати фокус, щоб зосередитись на важливому тут і зараз. Це дає змогу впоратись із надлишком небаченого раніше. Водночас обмежує обшир зору. Настільки, що з часом доводиться докладати зусиль, аби помітити те, що ще донедавна жахало. Та рано чи пізно ця рамка розколиться від надміру нестачі – того, що ще три роки тому здавалося не вартим ані дещиці уваги.
Експозиція складатиметься з інсталяцій, де художник експериментує із фотографією та різними матеріалами, такими як папір, акрил, метал, скло.

- Музей книги і друкарства України
- Виставка «Віктор Зарецький. Між рядків і полотен»
- з 23.01.25 по 16.03.25
Виставка «Віктор Зарецький. Між рядків і полотен», приурочена до 100-річчя митця, розкриває його багатогранну творчість через три дослідницькі підходи, представлені в працях Олесі Авраменко, Лесі Медведєвої та Олексія Зарецького. Роботи Віктора Зарецького сприймаються не лише як образи, а й як своєрідна мова, що виходить за межі очевидного зображення. У своїх полотнах художник переплітає культурні контексти, особисті переживання та соціальні проблеми епохи, створюючи багатошарові художні наративи, що відкривають нові горизонти для інтерпретацій.

- Львівський муніципальний мистецький центр
- Виставка «Просто малюнки»
- з 23.01.25 по 17.02.25
«Просто малюнки» — це виставка робіт, створених дівчатами з психічними порушеннями.
Кожна картина — це пошук відповідей на прості, але глибокі питання: Як ти? Який у тебе настрій? Які твої мрії? Що ти любиш робити? Що ти відчуваєш? Що тебе надихає?
Ці питання рідко адресуються людям із психічними порушеннями, тому відповіді на них та шлях до самопізнання є складними, але водночас надзвичайно важливими.
Роботи дівчат фіксують їхній внутрішній світ, відображають їхній досвід, емоції та мрії. Поруч із малюнками ви знайдете короткі інтерв’ю, розповіді мисткинь та їхні фотографії, які додають контексту і дозволяють краще зрозуміти кожну з учасниць. Частиною цієї експозиції є брендовані речі з Майстерні Мрії із малюнками, які дівчата створити в часі цього короткого проєкту.

- Галерея «Хлібня»
- Виставка Тетяни Забеліної «Сlay man story»
- з 17.01.25 по 23.02.25
CLAY MAN STORY – це антиутопічна філософська розповідь про людське життя та саморефлексію. В центрі проєкту – легендарний Голем, створений з глини та позбавлений почуттів.
«Глиняна людина», відображена в керамічних скульптурах, проходить стадії усвідомлення себе: від покірності до страху, від люті до бунту. Та чи вдастся йому звільнитися з-під влади господаря?

- Асортиментна Кімната
- Випускна виставка майстерні Наталії Лісової «Топтати землю»
- з 01.02.25 по 15.02.25
Група учениць школи фра фра фра під менторством Наталії Лісової досліджували природні простори (від Франківська до Києва) та вчилися з ними працювати.
Використовуючи глину, каміння, дерево та інші органічні матеріали, мисткині у своїх роботах говоритимуть про втрати і пам’ять, доступність простору та швидкоплинність часу.

- Dymchuk Gallery
- Виставка «Колекція. Олександр Гнилицький, Олег Тістол»
- з 07.02.25 по 02.03.25
Виставка продовжує серію подій присвячених колекції галереї. До експозиції виставки увійшли полотна Олександра Гнилицького 2008 року й роботи з циклів «Гори» та «Ю.Б.К.» Олега Тістола.
Гнилицький відомий насамперед реалістичним живописом. Значну частину його робіт складають автопортрети з власним відображенням у дзеркальних поверхнях: воді, металі, склі, тощо. Зображуючи себе крізь оптичну деформацію художник підкреслював іронію над собою та досліджував як естетичний так і психоаналітичний аспект віддзеркалення. В експозиції проєкту представлені три полотна, створені автором у останній рік його життя.
Тістол широко відомий своїми живописними циклами «Ю.Б.К.», «Гори», «Нацгеографія» та «Проєкт українських грошей». Його творчість зосереджена на дослідженні стереотипів, історичних образів і символів, пов’язаних із українською ідентичністю. У циклі «Ю.Б.К.» (Південний берег Криму) він зображує пальму як символ утопічного простору, мрії про рай і водночас масового стереотипу про легке і комфортне життя. У циклі «Гори» автор використовує образ гори та продовжує поєднання сакральної символіки з масовою культурою. Роботи Тістола багатошарові та не втрачають свою актуальність й зараз: пальми нагадують нам про Крим, а гори — про перемогу.
Олександр Гнилицький та Олег Тістол були важливою частиною художнього середовища, яке формувало культурний ландшафт України в 1990-х роках та належали до генерації митців «Нової хвилі». Вони переосмислювали радянську спадщину та шукали нові візуальні форми для вираження української ідентичності. Попри різність підходів, їхні роботи створюють унікальний діалог, між сакральним і буденним, реальністю та міфом.

- Voloshyn Gallery
- Виставка «Матеріал Пам’яті»
- з 30.01.25 по 02.03.25
Виставка Матеріал Пам’яті – груповий проєкт за участі Мануеля Чавахая, Чіiн, Крістіана Лагати та Джонатана Санчеса Ноа в київському просторі галереї.
Виставка досліджує теми відновлення, руйнування та оновлення культурної спадщини через взаємодію з довкіллям, формуючи розуміння плинності часу, історії та місця людини в сучасному світі. Використовуючи природні елементи – землю, воду, тепло, рослини та тютюн – митці створюють нові візуальні наративи, які поєднують традиційні ремесла, індустріальні матеріали та ритуали з актуальними екологічними та соціальними викликами.
Презентуючи бачення та творчість міжнародних митців українській аудиторії, виставка підкреслює прагнення Voloshyn Gallery до глобального культурного обміну та продовження діалогу про різноманітність досвідів. Ця розмова між глобальними та локальними перспективами об’єднує географії та історії, сприяючи взаєморозумінню та усвідомленню спільних викликів і унікальних мистецьких бачень.

- MŌNTAЖ
- Виставка переможниць та переможців відкритого конкурсу «MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024»
- з 25.01.25 по 08.02.25
«MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024» — це відкритий конкурс, який був створений для українських фотографів і фотографок з усього світу, які працюють з медіумом фотографії не більше п’яти років.
На «MYPH PHOTOGRAPHY PRIZE 2024» було надіслано більше 500 заявок і більше 5000 фотографій від багатьох цікавих і потужних авторів та авторок, проживаючих в Україні та поза її межами. У цьому непростому рішенні для журі, було обрано 8 переможців та переможниць конкурсу: Олексій Чистотін, Ірина Кабиш, Айнур Сакішева, Оля Коваль, Георгій Іванченко, Регіна Буквич, Нурлана Удовенко, Вероніка Моль.

- Нацiональний музей «Київська картинна галерея»
- Виставка «Олексій Шовкуненко. Херсон – Київ»
- з 25.01.25 по 24.03.25
«Олексій Шовкуненко. Херсон – Київ» – виставка творів видатного українського митця Олексія Шовкуненка, колекція творів якого була викрадена російськими окупантами з Херсонського обласного художнього музею, що носить його ім’я.
У просторі музею експонуються твори живопису та графіки з колекції Національного художнього музею України та приватних збірок, а також цифрова медіатека, створена на основі фондів Херсонського обласного художнього музею. Інтерактивна презентація 156 творів Шовкуненка, 147 з яких у 2022 було викрадено російськими окупантами, створена на основі фондів Херсонського обласного художнього музею. Вона дозволить осягнути масштаб втрати та підкреслить важливість збереження культурної пам’яті під час війни.
Творчий шлях Олексія Шовкуненка простягнувся між Херсоном і Києвом. Представлені в проєкті пейзажі та зарисовки повсякденного життя Херсона, Одеси та Києва. Натюрморти, побутові імпресії та портрети. Індустріальні краєвиди Азовсталі, Дніпрогесу та херсонських доків сьогодні набувають інших сенсів: вони нагадують нам про захисників Азовсталі,окупований росіянами Маріуполь, щоденні обстріли Херсона.

Фотографія на головній: робота Олександра Гнилицького з виставки «Колекція. Олександр Гнилицький, Олег Тістол» в Dymchuk Gallery.